Monday, November 23, 2009

h@d!f dapat "kha_kee"..




ish..ish..nie la hadif bila dah dapat "walker" dah x nak tgk mummy dah..ni la hadiah tuk hadif..ligat tui dia bila dapat masuk dlm nie..p sana..p sini..lani tiap pagi dah la bangun awal kul 5 6 pagi pastu tgh org tgh bersiap p keja dia pun ada aktiviti sendiri..ada la port2 faveret dia..meja depan tv..meja makan..suka tarik tudung meja makan..plastik meja..klu dlm bilik handbag aku jd mangsa..semua benda yang dapat dicapainya ..dia makan macam KFC..huhuhu..sedap ka hadif..?x pa xplore la bebanyak....so mudah la sikit..la nie hadif pun dah seronak bila dah bole bergerak dgan sendiri..so mula2 bila tgk hadif hepi kami pun lega la..dia dah bebas..so timing pun bole byk adjust..letih tetap letih bila ada anak..nie..bukan nya bole rehat selagi dia tgh nk membesar..lagi dia nk membesar lg banyak la cabaran nya..so bersedia ya...

tp dalam hepi2 2 3 hari dia dapat walker tuh..ada skit xsiden la..mlm tuh..dlm aku duk awasi dia....sambil2 memasak..tertinggal aku sekejab dia sensorang..tb2 aku dgr dia menjerit dah...YaAllah..nk patah gak kaki aku lari tgk. dia bole terjatuh ke bawah.. nasib la atas karpet.bila aku angkat YaAllah ada darah tercalar kt kepala dia..YaAllah apala careless benar aku nie..rasa bersalah yaamat..tp bila aku ngan hubby check (ceh bukan doctor he..he) n wat research balik macam mana dia boleh terjatuh dari dlm walker tuh..baru kami tau..puncanya dia terlampau xcited nk tarik benda yg gantung2 depan dia..so punggung dia automaticly tersenget..bila tersenget kaki sebelah pun terkeluar..so dia dah x balance..sb tu bole jatuh..harap doa pada Allah tiada apa2 masalah la..ya..mmg risau mula tuh..tp anak laki mesti camtu..kuat punya..boih..aktif..!lasak..!

mula2 igt mesti dia dah fobia naik benda tuh..pastu aku try masukkan blk..ok ja..teriak pun sat ja..dukung2 pastu ok ..so lepas tu kami dah beware selalu..kena monitor gak ..bila dia dah dapat kaki nie..bila baring dia dah malas nk meniarap...ala..cm tuh bila la nk pandai merangkak nie hadif..tp anyway dia dah most xtra baik dah..dah 5 bulan kan..thanks gak kt kak fiza..dia byk bg tunjuk ajar..tdo pun dah senang..x payah buai pun ok..sambil2 ajar la..

emm bila kenang2 blk sedih la nnt bila dia kena berpisah ngan kak fiza..emmm sedihkan..dia dah besa ngan kak fiza "ibu"..sb ibu nk dapat baby baru nnt..x ble la nk jaga hadif nnt..emm harap2 kak fiza masih kuat la ya...emmm ada lagi suprise untuk hadif nie... hehehe..nnt tunggu yer...

No comments:

Post a Comment