Monday, December 07, 2009

hadif kena kidnap 1 malam...

i miss u mummy..mummy really miss u hadif..rindu x terucap lebih dari segalanya..."hadif ok disini..mummy don't worry k muuuaahh.."


emmm...tau dak bertapa sifat keibuan aku mmg terselah la..x senang duduk aku dibuatnya..dikala mengenang hadif tiada disisiku kala malam tu..blk keja dengan perasaan hampanya bila kfiza inform yg dia nk jaga hadif semalam dikampungnya..uwaaa...menangis dlm hati la..aku..blk keja terus masuk bilik semalaman sampai pg esoknya aku x kuar bilik.. (konon bole rehat n tidoq sepuasnya, sb klu ada hadif dah tentu x cukup tdoq py) tp aku x kisah pun selama ni demi jaga hadif aku x pernah merungut walau dapat tdo 1-2 jam ja sehari..) huhuh..mkn pun idak..entah mengapa perut aku terasa kenyang dengan angin..dr pagi aku hy breakfast Mc D..fuhh mmg kenyang tui.sampai lunch pun x terasa..sunyinya rasa..aku cuba ilangkan rasa boring..dengan plan my future..skecthes..emm baca yassin..n spend time untuk diri sendiri..sb setelah 6 bulan aku x dapat nk spend quality time untuk my self..dalam hati hy berdoa smoga hadif selesa dan ceria dlm jagaan ibu dia..

YaAllah mmg x dak mood nk buat kerja umah..nk kuar bilik nmpk buai b walker n bebarang hadif..sedih plak..ee mcm mana la perasaan org yg tinggal anak lelama..aku yg 1 mlm pun dah nk lembut lutut..mmg x penah lg aku berenggang ngan dia waktu malam..klu siang hari kira ok la..sb dah besa..

cerita dia mula2 k fiza just plan nk bw hadif shoping past tu plan nk blk kg kejab ja dlm ptg or malam balikla dia cakap..so aku pun cakap ok so aku siap bekalkan hadif ngan baju baru lg..pastu dlm petang dia cakap nk jaga hadif semalam di kg dia sb semua org suka hadif n nmpak hadif ceria ka sana so dia minta izin nk jaga hadif mlm tu..terkejut gak aku..mmg agak berat hati nk melepaskan..tp lepa dah kt sana, kuala kangsar..dia janji esok pagi dia blk..emm rasa mcm x percaya ja aku terpaksa biar lepa susah payah jaga anak aku..aku percayakan kak fiza n family..dia wat hadif cam anak dia sendiri..3 bulan dia jaga hadif..dia lebih memahami hadif dari aku...emmm...aku pun ada terasa hadif dah dekat ngan dia bila reyiau ja ada terdengar bunyi "bu"..x pa adat la sebab dia lebih byk masa ngan ibu mesti lebih rapat ngan ibu..aku hanya waktu mlm ja..tu pun bila ngan aku kena paksa belajaq ja hadif..mesti hadif boring duk ngan mummy dia heeh..agak2 aku ler..

raya haji...


blk raya haji ari tu dia nmpk ceria..main2 ja tp agak keletihan bila lama sgt perjalanan blk kg kali sb bertolak pun lambat dah kui 4 ptg..dekat 9 malam.. letih dia asyik tertido pastu bangun x sampai2 lg..jem lg..emm mlm sampai umah, hadif main jer..dgn suasana baru dan meriah ..dlm pukul 12 baru ble tdoq..igt bole la kami berehat sb keletihan..last2 dia meragam dlm pukul 1, 2 pagi..5 pagi dah bangun..huhuh..mb kelaparan kut..aku punya terlupa nk bg dia mkn hari raya tuh..cian..teruk tui aku..

pastu lg satu kisah..dasat gak..blk ipoh plak sampai 9 jam lebih huhuh...mula2 kami singgah penang dulu amik barang2 untuk hadif sambil melawat umah baru depa..a wie n kak t nak bg walker n car seat..emm sampai dua walker hadif..yg baru nie mcm keta kebal..penah hadif nak jln..klu yg lama tuh ringgan ja..anyway tengkiu kak t.sedekah kat hadif yer..!

on d way blk ipoh dari kui 9 mlm dari penang sampai ipoh 6 pagi..huhu rasa mcm x percaya ja..tp itula hakikat kami kena tempuh..entah mana mai selautan keta mcm berkampung kt tgh2 highway..gila tui..syukur hadif x meragam..smooth ja dia tdo..tp bila dah sampai umah siang hari dia yg byk tdo..kata kak fiza..mcm dia yg bawa keta semalam..letih gak tdo dlm keta lelama..walau aku tgk dia nyeyak ja..

lg nk story pasal hadif sejak balik kg raya haji ari tu dia kena cirit birit.. kesian dia..mula2 dalam 3 kali ja..pastu ada satu hari tu dia kena sampai 6 kali..dr pagi sampai malam..so dia x dapat injection untuk bulan nie sb kena cirit birit..semalam dia cirit sekali...harap dia dah going better lar..cian tgk dia duk senak perut..


No comments:

Post a Comment