Monday, March 15, 2010

Gajet mummy he..he..

..emm termasuk dlm gajet ka? tp bukan hadif punya tp untuk mummy dia..buku rujukan..baguih tip2 dlm nie...dari 0~6 tahun..mmg selama nie aku pakai online or forum ja..ratu hati.. susu ibu..momsblogerst planet ..cari..baby center.. etc..tp baca on the spot n the moment ja..pastu nk keep in mind..susah la skitkan. byk sgt nk pikir..so ari tu p jln2 hubby yg jumpa mag nie terus interested nk bli..so mmg berguna la bg new parents cm kami nie..wat reference bila waktu2 terdesak n info serta tip2 hebat dlm mendidik serta menjaga anak menjadi yang terbaik..mmg mencabar mendidik anak nie..

pagi tadi sambil hantar hadif kt umah kak jie,..sambil2 borak sambil tgk gelagat anak2 kecil sekeliling umah dia..emm mcm2 pe'el..jgn tgk anak org ja..nnt anak aku pun lagu tu gak..makin nak bole jalan..makin nk pandai berkata2..makin nak tonjol sikap2 n adab2 yang dia tgk hari2..tiada siapa yang mengajar dia..kecuali persekitaran..emm risau aku..

crita pasal hadif..alhamdulillah setakat 2 minggu dia kt umah kak jie..mmg wat aku tenang..ngan sikap kak jie yang lemah lembut..yang memahami dan menjaga hadif dgn baik pada hemat aku ler..mudah-mudahan hadif sentiasa dilindungi Allah supaya dijaga serta dikelilingi oleh org2 yang baik2 sahaja..mmg ada hikmahnya pasal yang kes ari tuh..rupanya Allah nk bagi aku berjumpa dengan org yang lebih baik..syukur alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment