Thursday, March 04, 2010

transformasi pengasuh hadif..


emm hari dah tiba masa tukar hadif ke new bb sitter.. fuhh..alhamdulillah perkara yg aku jangka x jadi..tp sedikit sebanyak rasa..tragis pun ada..pilu.. harap2 dia ble sesuaikan diri kt situ.. setelah 9 bulan dgn kak fiza.. mesti terdetik hatinya knapa begini.. kejamnya..x pa hadif sabaq.. perkara ni x lama..mummy janji.. ada hikmahnya yg blum nyata..

1 mac 2010 jam 12.54 pm

petikan derik online aku dari 1 forom yg aku involve dah lama..heheh


ternyata jangkaan aku SILAP.. petang semalam (lebih kurang kui 3/4 ptg) tb2 pengasuh tu kol suh cari org len..YaAllah..atas alasan dia ada urgent hal apa kebenda tah.. disamping kata hadif teriakkkk ja.. blk p bincang..suruh pass kt org len dah mmg terkejut katak la aku..mana nk cari penganti dlm masa 24 hour.. mmg dia melanggar rules kemanusiaan.. aku sedar hadif very hyper active.. tp sekurang2 bg masa.. so nak x nak sampai minggu nie ja.. pastu aku kena tukar org..ATAU aku QUIT! mmg dari mula dah x berkenan ngan dia sb terpaksa saja..mb ada hikmahnya ni.. sabar..tgh pening..serabut..nie.. kelam kabut nk wat keputusan... mmg dia x menjaga ngan puas hati pun.. mcm2 komplain semalam..walhal baru 1 hari.. balik aku kena mandikan hadif semula..sebab busuk.. uwaa..klu ngan kak fiza..wangi jerr...bkn aku x bg bedak ka.. ntah ler..kak fiza help..tp ...

2 mac 2010 jam 10.01 am

petikan derik online aku dari 1 forom yg aku involve dah lama..heheh


still lg mood hadif lg..
jangkaaan hari kedua silap lg..
aku mohon pujuk utk jg beberapa hari lg..
tp sampai 11 pg ja..dia kol suh aku blk,,
dgr hadif menjerit2 melalui fon..
hati ibu mana yg x cemas..
terus blk umah..sekalik amik brg2 terus..
ada hikmahnya..
terus p mengadu kt kfiza..
nasib ada msih prihatin terhadap aku..
tlg cari kan penganti dlm masa 24 hours..
alhamdulillah dapat..tp kali ni aku
post morterm dulu..
hari ketiga.aku dapat "petunjuk" depan mata aku
dr Allah mgapa hal kelam kabut nie terjadik..
aku bersyukur..sb Allah bg kemudahan dan
petunjuk bagaimana sifat manusia sebenar..
mmg dia x layak jg anak aku...Allah pun x izikn..
aku rasa menyesal sb cari dia tp aku pun terdesak..
klu x mmg aku pun x berkenan ngan dia..
tp ada hikmahnya kejadian ini berlaku..
baru nk masuk 2 hari hadif ngan kak jie nie..
harap2 sesuai..dan dipermudahkan..

moral..Allah sentiasa menolong orang yang teraniaya..
aku bersyukur..aku diuji begini..sambil tersenyum lebar.dgn tenang...


4 mac 2010 jam 02.18pm

petikan derik online aku dari 1 forom yg aku involve dah lama..heheh

No comments:

Post a Comment