Saturday, September 12, 2009

hadif kena cucuk



masa nie aku siap2 nk bw hadif p cucuk kt klinik rabu lepas,aku off day ari tuh sb hubby x larat nk drop byk tempat..maklumlah bln posa.. aku buh jaket bagai sb nk kena naik motor..broom..bromm..mula2 cuak gak nk bw dia naik motor jauh2..x penah lg..best tgk hadif naik motor..ngok ngek ngok ngek gak tp mb dia rasa syoq kut diam ja..ujian terus menimpa kami..huhuh sampai sekerat jalan ujan turun nasib x lebat renyai ja..huhuh cian..stop sat tepi jln..pastu terus blk aku tutup dia ngan jaket hubby..rimas n panas kut..nangis2 dia..klinik gomen besala lambat..penat gak tunggu..1 jam br setel..nasib hadif x meragam..dia budak baik akceli..nangis2 manja ja..perjalanan p klinik cuma dlm 20minit ja.. blk dr klinik tuh cm letih ja terus tertido..sampai lengguh tangan aku pegang..cian hadif..terpaksa rasa pahit maung yg dilalui mummy n daddy..apa pun Allah dah mudahkan sgl urusan kami..blk hadif deman 2 hari..esoknya panas sgt..mlm tuh aku ni punyala tatang dia..dia muntah2..asyik salin baju ja..badan rasa x sihat..x mau nk tdo..main2 dulu ngan dia..pastu dia dah start meragam dari kui 8mlm 9 mlm-lepas aku BF br dia diam..fuhhh..1 jam ja dia tdo..terjaga menangis lg..baru aku tau dia kembung sb dia reyiau lain mcm..kesakitan..aku agak aku minum air soya smlm masa buka posa..agaknya angin kena kt dia..ari tuh terkena kt aku..meragam2..reyiau2 x enti..penat n letih aku..tp aku x kisah..aku sentiasa bersabar n berkorban apa saja demi hadif tercinta..huhuuh penat bergilir aku ngan hubby tatang dia..x mau gak diam..n surut..dlm kui 12 lebih baru dia jerap..aaahhh lega bangat..aku pun terus tdo..dari buka posa tuh aku hy sempat mandi ja..solat magrib (sempat amik wuduk) hadif dah start nk meragam time nie.. n isyak terlepas mlm 2..wat pertama kali nya slps bergelar ibu..aku terlepas solat ari tuh..klu x hubby tolong adjust time..time mlm tuh hubby pun wat perangai..last2 smua wat perangai..dari anak..mak..huhuh padan muka...tp mlm semalam alhamdulillah dia OK..good boy..tdo dlm bilik smlm cuma ragam sekejab..lepas sapu minyak ok dah...tdo x igt..geleng2 kapla bagai...fuhhh..bahagia nya tgk dia tdo dgn lenanya...kui 5 pg dia jg kejut org sahur..aku dh 3 bulan x kunci jam..hadif la alarm clock aku...hehhehe...630 bg dia tdo blk..aku yg x ble nk tdo dah..sanggap bangat nie kt opis..cdg dh lama aku nk setup bloq nie, tp hari ni br jadi..lps ty ena..pastu terus wat..heehe advance sungguh...

No comments:

Post a Comment