Friday, October 02, 2009

lepas raya..

lepas raya blk umah cm besa teruskan aktiviti n rutin harian..kami blk awal spend masa 2 3 hari kt umah..cm besa la hadif klu tdo awal dlm kui 7-8mlm besoknya dia bangun awal 5 pg dah buka mata..mb dia dah besa masa bln posa ari tuh kejut kami bangun soq'..tp klu kui 9 10 baru dia jerap lajak skit till 6 pagi..tp masa blk kg ari tui kui 1030 dia tdo dekat kui 8 baru dia bangun..hehehe pandai tui dia adjust time..he very valued his time..his know time to sleep..time yum..yum..time to tgk view kt luaq..hahaha..bijak2 bijak..

dlm minggu pertama lepas blk cuti raya nie syukur alhamdulliah hadif ok..kfiza pun kata hadif ok..x nak susahkan kfiza sgt..aku leh mandikan hadif n siapkan2 dia ..seronak tgk dia dia mandi..mmg dia pling suka mandi..meloncat2..bahaya lak aku nk pegang..dah bapa kali nk jatuh..malaikat pelihara ja..

smlm, aku antar masuk tdokan dia,,ooo dia ada bantal peluk busyuk yg anak kfiza punya..patutlerrr..seronak tgk dia peluk bantal tuh..aku ada kasi yg aku beli tu tp dia x nak..kfiza kt dia tendang2 sampai jatuh kt bawah..eee dasat anak aku nie..so kfiza bg yg alia py..dia cm selesa jer kt situ..aku tunggu sampai dia lali..sblum ni aku hantar kt kat fiza x penah tgk kfiza tdokan dia..tgk kfiza wat cam senang jerk..aku nie time nk masuk "sarang' dia ala letih tui..

6 minggu kfiza jaga dia..dah terror..almaklumlah org dah ada pengalaman..aku nie hari2 still learning..pastu aku terus opis..kt opis klu terus beradap pc n sambung keja2 lupa jab kt dia..tp hari nie asyik teringat ja..tgk cian hadif kena tinggal dek aku..emm ptg smlm bila aku sampai dia cm tgk aku smcm. terus bunyi erk...erk.. jer mb dia 'cam' time2 gini..mak dia muncul..time2 gini mak dia ilang..bila2 igt2 blk sedih..klu dia dh ada akal untuk pk smua tuh mesti dia x nak kena tinggal..adat ler..

zaman skrang smua terpaksa tinggalkan anak..klu dia duk ngan mak mesti every 1 hour aku tepon..ni kt org segan plak nk kol kerap2..sekadar ty ok ler..x sabar nak tgk dia membesar..n boleh bercakap..tp nnt klu leh ckp mesti byk lak pe'el dia kan..emmm whatever ler...yg penting time skarang hargai dia betul2..wei..rindu la kt dia..x puas2 aku tgk muka dia..dah ler bole kata setiap one week muka dia berubah...

miggu lepas raya nie sbuk tui..x sempat nk capture pic byk2..kat opis pun sbuk ader jer keja..bos pun masuk awai..ssh skit nk ngulat layan blog n else..nk perah susu pun x sempat..semalam dapat 3 oz 2 kali perah..la nie aku x nk wat stock dah..siang aku perah blk umah terus bg botol kt dia..seronak x tercerita aku tgk dia kenyang minum susu aku..syukur..sb dulu aku x dak botol lebih so kena simpan dlm plastik..klu dlm plastik wat stok beku..mcm x sedap ja..pastu take time n bazir buang klu dia x abihkan..yala..susu dah x fresh mesti hadif pun mcm x sedapkan..cuba dapat benda fresh..nnt nk p rembat lg 2 3 biji botol susu 4oz tg murah2..nk wat simpan stok..klu aku rajin leh dapat byk skit..masalahnyer aku bkn x rajin..tp bila samapai opis beradap pc..ada jer keja nk wat..nk p blkang perah susu take time gak..bila duk wat research n layan forom n blog ibu BF mmg teruja tui..jeles pun ada..klu boleh mmg nk kurangkan FM tp aku aku sendiri x dak kekuatan n semangat..skarang hadif masuk 4 bulan 2 month left..aku mmg berazam nk kasi dia sampai 2 taun walau x direct..janji selagi aku mampu bg hak n rezeki kt dia..selagi tuh aku nk bg..bkn senang rupa nya nk full BF ni..aku silap byk sb B4 bersalin x byk wat research pasal nie,,rupnya byk benda yg aku x tau..klu nk beli pam emmm x dapat ler..inyallah dengan kutrad tangan aku aku cuba..nk 1000 daya..tp aku dh besa pakai tgn kita no wonder la sgt..



1 comment:

  1. contest kena inform pasal advantage stoller nie..so kena la puji melangit heheheh..

    ReplyDelete