Thursday, October 22, 2009

uncomfortable day's...


masa nie aku tgh makan nasi ngan hubby..mula2 aku dukung dia sambil makan,time cuti nie la nk lunch 2gether ngan hubby..tp..tgn dia asyik nk capai pinggan n nasi..cian sb x dapat mkn..bahaya lak klu dia tertarik pinggan tuh kang....last2 aku teringat benda hayun2 nie..nk plak dia duk dlm tuh..tgk hidung dia apa tuh..cam hidung badut jerk..masa ni dia py flu kurang ok..aku taruk kunyit hidup kt hidung dia..ceria lak dia main2 kt situ..now syukur alhamdullah flu dah ok..top ada batuk berkahak la pulak..
pic sebelah nie masa kui 3 pg kt s.i..entah mengapa hadif tetiba pelik x selesa tdonya..jaga ja reyiau2..x mo minum susu langsung..kul 11..sampai 1pg.pukul 2 tdo..pastu jaga kui 230..sampai 3 pg reyiau kuat x mo stop..puas dukung..x penah lg hadif mengamuk tgh2 mlm nie..sejak lahir x penah dia wat perangai cam nie..agak2 terkena gangguan sama n mb badan dia letih..sb tuh bercampuq.letih tgk dia tdo masa nie..kecian tui aku tgk..n tahap kerisauan aku lagi la ke tahap maksimun..mcm2 pikiaq,,dlm hati hanya mampu berdoa..blk umah badan panas sgt..tp nasib dah surut bila bg ubat..malam tuh bw hadif jumpa doctor lg..hish..minta2 la hadif dah sembuh sihat seperti sedia kala..aku nk dia kembali ceria..hepi..n sembang2 bahasa dia ...

nie plak after 2 malam yg veri poor hadif..cian sgt.. now hadif dah better..emm hanya tuhan yg tahu perasaan nie bila aku tgk dia tdo cam tuh...selesanya..pastu smlm ada skit2 batuk n berkahak..alaaaa...risau gak aku x abih2 lg...x pa lepas nie nk kena bw p klinik lain plak sb klinik dekat umah tu cam x serasi ngan dia...

apapun dia mula senyum ..ceria2..makan2 ahhh? makan? dia dah mula makan apa sahaja sekarang..selain nestum..hisap buah2ah..makan apa sahaja..termasuk kain,..tudung aku,..meja,..botol,..toy,..tangan aku,..kobolehan normal baby..mencapai apa sahaja yg ada didepan matanya..hidung aku pun nk masuk dlm mulut klu aku duk cayang2 dia..jgn hadif..nnt termakan "mole" mummy lak..heheh..k hopefully hadif semakin sembuh..memang dia x penah x sihat sejak lahir..so time2 cengini baru nk kena..baru nk uji antibodi dia kuat ke x kuat..whatever..mummy doa hadif kuat selalu..sihat n ceria sepanjang hari lepas nie...nnt leh kita jenjalan kt taman..

No comments:

Post a Comment